LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

Get values from a cluster table and show them in a graph ?

Hello Thomas

Please let me be sure to understand what you are trying to do here. I have looked your code and I'm sorry but I'm not pretty sure to get your point.

Which values do you want to display ? Have you debugg your application to just see if there is any value there. What is the prupose of your clusters there.

Also, I'm not seeing any of Altenbach proposal on your code.

Could you please explain (in your code by adding comments) the different steps (node) that your are getting through. that mayu help us to understand better.

Best Regards,

Yannick.

0 Kudos
Message 11 of 15
(639 Views)

I cannot help you with the "vision" stuff, because I don't have it. DO you get anything at the "Circles Calibrated (Shape Detection 1)" indicator?

SInce you don't use my FOR loop, it seems you only want the first cicle from each iteration. That's OK too.

Some simplifications:

• If you want the first element, you don't need to wire the index to "index array".
  • You can unbundle in one step as follows:

0 Kudos
Message 12 of 15
(628 Views)

Hi !

@ altenbach : sorry not to answer earlier. Ididn't get what you mean with you FOR loop, but I now see values from all images I acquired through a standard graph (i removed xy graph and keeped only x values).

@Yann : apparemment tu es français, alors je n'ai pas encore tout saisi par rapport au contenu des scripts de vision, mais l'erreur était juste au niveau de la ROI, je ne sais pas comment c'est arrivé, mais le VI ne scannait que le coin en haut à droite de l'image. C'est résolu, mais j'ai encore quelques problèmes. Comme créer des onglets sans séparer la boucle while de l'acquisition et la condition du process. Si tu peux m'aider là-dessus ou me rediriger vers un topic ce serait super !

I just wanna say that I never saw a such communicatiopn through any forum. Very helpful ! Thank you all !

Thomas, poor manufacturing management student : )

0 Kudos
Message 13 of 15
(620 Views)

Bonjour Thomas,

Désolé pour cette réponse tardive. Je n'ai pas bien compris ce que vous souhaitez faire avec les onglets et les boucles while. Pourriez-vous svp me donner plus d'informations à ce sujet ?

Bien cordialement,

Merci.

Yannick.

0 Kudos
Message 14 of 15
(584 Views)

Bonjour,

Je viens de lire ton message et t'en remercie.

J'ai réussi à faire des onglets pour l'organisation de ma face-avant.

Je reste cependant bloqué sur le déclenchement simultané des deux webcams. En effet, sur le VI ci-après, l'allumage de la première cam est effectif, mais pas celui de la deuxième. Est-il possible de mettre une deuxième condition sur la boucle condition du process?

Merci beaucoup

Cordialement,
Thomas

0 Kudos
Message 15 of 15
(579 Views)