LabVIEW

cancel
Showing results for 
Search instead for 
Did you mean: 

mise en place mesure table kistler avec ampli de charges

Bonjour,
je suis actuellement sur un projet au sein de mon entreprise, et je dois mettre en place de nombreux capteurs notamment une table kistler de mesure de force tridimensionnelle, avec un amplificateur de charges 5017B kistler. L'amplificateur peut se piloter par liaison Rs232, mais je n'ai pas idée de comment le piloter et oû trouver les drivers de celui-ci?
De plus pour l'acquisition de mes mesures, je dispose d'un chassis compacDAQ 4 position, et est-il possible d'effectuer un déclenchement par une voie extérieur? 
merci

0 Kudos
Message 1 of 6
(3,352 Views)

excuse mon francais, ca fait un long temp de ne pas parle....

Ma premiere station: Demande Kistler 🙂

Sorry, I continue in English, hope that makes no trouble ....

Do you have a description of the communication protocol ?

I know Kistler provide LabVIEW written setup routines for their industrial charge amplifier. Have searched the webside/download area?

Greetings from Germany
Henrik

LV since v3.1

“ground” is a convenient fantasy

'˙˙˙˙uıɐƃɐ lɐıp puɐ °06 ǝuoɥd ɹnoʎ uɹnʇ ǝsɐǝld 'ʎɹɐuıƃɐɯı sı pǝlɐıp ǝʌɐɥ noʎ ɹǝqɯnu ǝɥʇ'

0 Kudos
Message 2 of 6
(3,340 Views)

ok for the english but my english is not very good.
So, I have a 5017B Kistler industrial charge amplifier, but I haven't the communication protocol. I just know that it's RS 232 connector and I didn't found anything for the protocol on the website.
Have you got any idea of where I can found it?
thanks

0 Kudos
Message 3 of 6
(3,335 Views)

if g**gle and the Kistler website don't help you, it's time to grab the phone and ask your local Kistler dealer 🙂

Greetings from Germany
Henrik

LV since v3.1

“ground” is a convenient fantasy

'˙˙˙˙uıɐƃɐ lɐıp puɐ °06 ǝuoɥd ɹnoʎ uɹnʇ ǝsɐǝld 'ʎɹɐuıƃɐɯı sı pǝlɐıp ǝʌɐɥ noʎ ɹǝqɯnu ǝɥʇ'

0 Kudos
Message 4 of 6
(3,330 Views)

Yes, I know... thanks
And for the trigger, can i do that with the compacRAD 4slot? 

0 Kudos
Message 5 of 6
(3,327 Views)

Bonjour,

Vous pouvez déclencher sur une voie extérieure à condition d'avoir un module le permettant dans votre chassis. Par exemple, un module d'entrée sortie numérique si vous voulez déclencher sur une voie numérique.

Cordialement,

0 Kudos
Message 6 of 6
(3,315 Views)